ČECHOAMERIČAN

Amerika pohledem Čecha, Česko pohledem Američana, svět pohledem Čechoameričana
  • rss
  • Home
  • O mne
  • Kontakt

Nad dopisy ctenaru – Sbohem vlasti ve 21 letech

Cechoamerican | October 12, 2011

Tak a mame tu dalsi zvidavy dotaz do nasi emigracni poradny :-) :

Dobrý den,
ze všeho nejdříve bych chtěl poděkovat za veškeré informace, které jste na svém blogu poskytl. Velmi mě obohatily a alespoň částečně ukojily můj hlad po informacích ze života v USA. Je mi 21 let, momentálně studuji na univerzitě, a především v posledním půlroce mě velmi zaujala myšlenka vycestovat do USA. Jestli natrvalo nebo jen dočasně, to je otázka.
Život v ČR se pro mě stává pomalu ale jistě nesnesitelným, jak naprosto neuvěřitelnou zabedněností většiny lidí okolo mě (a bohužel k nim mohu zahrnout i lidi z univerzity) tak čím dál tím horší politickou situací. Velmi by mě zajímalo, jak náročné je najít si v USA práci, v případě že nevlastníte žádný titul, zkrátka když jste pouze obyčejný maturant bez nějakého užšího zaměření. Samozřejmě zvládám základy v několika oborech, ve stavebnictví, administrativa apod. ale to není žádné terno. Každopádně jsem velmi cílevědomý a učenlivý, a řekl bych že i inteligence mi neschází.
Co se angličtiny týče, piluji ji už od základní školy, a především díky tomu že sleduji americké zpravodajské servery, seriály i filmy čistě v AJ tak věřím že v tomhle směru bych problém neměl.
Byl bych Vám nesmírně vděčný za jakékoliv informace, které by jste mi mohl poskytnout a přeji mnoho štěstí v životě.

A zde je odpoved nasich “odborniku”:

Ze vseho nejdrive bych chtel podekovat ctenari za dotaz a hned pro nej mam jednu radu: Dodelej si univerzitu!!! Dostanes rozhled a naucis se alespon teorii v nejakem oboru a prestoze jsem zastancem praxe a teoretiky bych umistoval do izolace na nejaky vzdaleny ostrov, tak znalost teorie po skole je dulezita. Z neceho proste musis zacit  varit, pokud nic neznas, tak nemas z ceho varit. Problem je pokud jako znalec teorie se hned zacnes tvarit a chovat jako odbornik. To pak bys v mojem svete skoncil na tom zminem ostrove. Abys dostal v USA nejakou normalni praci tak musis proste neco umet jinak zacnes servirovat hamburgery u McDonalds (kurna pamatuju jak tohle byla prestizni prace kdyz otevreli McDonalds ve Vodickovy – rok 92 – 93 tusim, tedy v dobe kdy tazatel tahal kacera). 

V prvni rade si musis odpovedet na otazku – Co v ty bozsky Americe vlastne budu delat? Repektive co s myma znalostma tam muzu delat? Az si odpovis, tak si poloz dalsi otazku: A chci tam tohle vubec delat? Protoze at zijes kdekoliv na svete, tak nechces delat to co te nebavi. Odpovedet na dotaz jak je slozity v USA najit praci, zalezi na tvych znalostech a dovednostech a take znalosti anglictiny. Bez znalosti nejakeho oboru a bez znalosti anglictiny jses na urovni mexicanu, salvadorcu, hondurasanu a dalsich obcanu predevsim stredoamerickych zemi, kteri do USA prisli zpusobem, ktery se zdaleka neda nazvat legalni. Mohl bys s nima maximalne stat u Home Depa a cekat az te nejaky contractor vyzvedne na nejakou demolici za $20 na hodinu. Btw. pamatuji, dobu kdy makali za $7!, Jenze to bys zase potreboval umet spanelsky, takze ani tudy cesta nevede. :-)
Prestoze zminujes zaklady stavebnictvi, tak ty ti k nicemu nejsou, v USA jsou odlisne materialy, technologie, atd.. Takze ber to jako ze neumis vubec nic. Ovsem jsi inteligentni, studujes na univerzite, mas touhu se ucit, takze mas neco co plno lidi prave tady v Americe nema. Tim nechci rict, ze kazdy tu  je debil, ale to, ze tvoje startovni cara je o dost bliz k cili.

Co se tyce politicke situace, tak souhlasim, ze v Cesku je to hnuj. Ale politika je svine vsude, i tady na politiky nadavame. I kdyz je to o necem jinem a v jinem meritku a mas moznost to lepe ovlivnit. “Stay away from politcs”, je rada platna pro cely svet.

No a pak nam zustava jeste problem jak se sem vlastne dostat abys zde mohl pracovat a nemusel si skakat pres plot nekde uprostred pouste v Arizone. Docela zasadni problem pokud zde chces pracovat legalne. Mas nekolik nejvyuzivanjesich moznosti – internshipy, investicni viza, pracovni viza na zaklade znalosti v oboru a nebo se zamilovat do nejaky americky buchty a dovest ji pred oltar. Posledni moznost  je nakladna a pokud ona nebude zamilovana i do tebe, tak se vlastne jedna o podvod :-) Ceho jsem si vsiml v posledni dobe, je to ze plno lidi  v USA zacalo podnikat a to ne rozhodne ve velkem a stalo se oficialne residenty na zaklade relativne maleho byznysu. Takze cest je nekolik, je na tobe kterou se vydat.

Doporucuji prijet nejdrive na kratkou dobu, porozhlednout se a zjistit, jestli tohle je skutecne ten “raj”. V USA je naprosto jiny zivotni styl, jinak se pracuje atd. A hodne lidem zivot v USA proste nevyhovuje. Je lepsi to vyzkouset nejdriv, nez pak litovat zasadniho zivotniho kroku.

Dekuji ti take za prani hodne stesti v zivote, i kdyz to mnohdy nestaci a je potreba mit spis  ”k*rva kliku”, tak at ji mas i ty. Jo a tykej mi.

A jeste universalni rada na zaver pro vsechny co chteji zkusit stesti v USA: Pocitejte, ze si zde nabijete drzku. A nabijete si ji nekolikrat. Az si ji nabijete po sty, tak to neni duvod k tomu, aby jste to vzdali. To je Amerika, rozbije vam stokrat hubu, nakope vam tisickrat zadek,  a dovede Vas nescetnekrat k silenstvi. Ale taky Vam kazdy den poskytne neomezene moznosti. A je jen na Vas jestli a jak je vyuzijete!!!

Good luck!

Comments
10 Comments »
Categories
Nad dopisy čtenářů, Politika, USA
Comments rss Comments rss
Trackback Trackback

Nad dopisy ctenaru – Proc nepisu

Cechoamerican | July 13, 2011

Dostal jsem zajimavy email, odpovidam ihned pote co jsem utrel slzy dojetim a soucasne zlobou na sebe sameho, ze jsem nekoho tak hrozne zklamal.

Ahoj, čtu tvůj blog pravidelně a moc se při něm bavím. Myslím, že patří k nejzábavnějšímu čtení na internetu a přitom je z reálného života.  Bohužel se často odmlčuješ a mezery mezi jednotlivými články se počítají na týdny nebo klidně i měsíce. Určitě se ve tvém životě pořád něco děje a čtenáře tvého blogu by zajímalo co je nového. Samozřejmě chápu, že máš plno své práce, ale přimlouval bych se za větši frekvenci článků. Děkuji moc za zajímavé čtení a hodně štestí v životě i v podnikání.  Kamil V.

Diky za email. Duvod mych castych odmlk je prosty – chodim do Kolbenky a volny cas se snazim delit mezi chlast a zensky. Tak jako kazdej normalni chlap!
Jak je vidno z toho co pisu, tak si sunky nevalim a porad nekde litam, a to doslova. Jakmile mam nejaky volny cas, tak se snazim ho venovat necemu co me bavi a uspokojuje, ale to  jsme zase zpet u chlastu a zenskejch.
Ono tech duvodu je ovsem vice. Napriklad tento blog byl umisten puvodne na hostingu, jehoz IP byla blokovana cinskymi soudruhy, protoze nejaky cinsky nesoudruh ci jiny nepritel rezimu zrejme na stejny hosting umistil stranky s obsahem, ktery neodpovidal ideologii Komunisticke strany Ciny a odkazu uzasneho soudruha, neotresneho vudce a otce vsech Cinanu -  Mao Tse-tunga! Takze psat z Ciny byl problem. A proxy padaji, pripadne jsou take rychle blokovany soudruhy z IT vyboru.
Dalsi duvod byl, ze jsem se tak vehementne zapojil do pracovniho procesu, ze jsem skoro zapomnel, ze nejaky Cechoamerican existuje. Ostatne minuly rok byl pro me pracovne skutecne narocny. Kdyz jsem nepracoval, tak jsem cestoval, kdyz jsem necestoval, snazil jsem se relaxovat. Zaroven si nepotrebuju honit ego jako bohaty strycek z Ameriky pred chudyma pribuznyma z vychodu, nebo promotovat svuj vlastni business, jako to delaj ostatni. Takze duvodu a vymluv je opravdu hodne.

Kamile, slibuji, ze Te jiz nezklamu a budu psat!  Jestli me pamet neklame, tak tohle jsem sliboval i mame pokazde, kdyz jsem odjizdel do pionyrskeho tabora a naposledy i jedne dvacitce z Vladivostoku, a to tesne predtim nez opustila muj hotelovy pokoj v Sanyi. Ooooops …. :-)

Comments
1 Comment »
Categories
Nad dopisy čtenářů, Ze zivota
Comments rss Comments rss
Trackback Trackback

Nad dopisy ctenaru – Dotaz k podnikani v USA

Cechoamerican | July 8, 2011

V reakci na jeden z predchazejicich prispevku zaznel tento dotaz. Tak zde je odpoved. Pozde, ale prece.

Dotazy k podnikání v USA
1,na investici mám cca 100 tis. US, jak malé peníze to jsou ke srovnání k tamější ekonomice? To znamená dá se za to realně podnikat,aby to nebylo jako v ČR hodně práce a na konec daně,sociální, zdravotní a pro podnikatele nic nezůstává?
2, jedu na estu do Kalifornie na tři měsíce zmapovat trh v čem podnikat, v té době bych založil firmu v USA poté se vrátil do ČR a žádal o investorské vízum, v době pobytu mohu zařizovat věci pro firmu ale nesmím pracovat, to znamená nesmím si vyplácet zisky? Konkrétně budu tam na turistické vízum a mohu pracovat tedy pro firmu zadarmo? Budu to kroky vedoucí k tomu aby firma byla zisková, tím pádem podnikám, ale nesmím pro tu firmu pracovat tady si zákon odporuje,jak to tedy je?
3,Po vybraní konkrétní činnosti a založení firmy, poté mohu vycestovat zpátky do ČR s konkrétní činnosti, která již funguje a žádat o vízum je to reálné?
4,Jak lze prodloužit s pobyt legálně aniž bych musel po třech měsících do ČR,vycestování do kanady nebo Mexika na jeden den a návrat do USA je to reálné?
5,Kde je vhodné v L. A. bydlet, oblast na začátek rozumná cena a relativně bezpečno nějaký typy?

1) $100K je porad slusne penez pokud jsou urcene na rozjezd businessu a clovek z nich nemusi jeste zit, zivit rodinu a zabydlovat se, to mas pak tak realne mozna pulku.

2) Trosku si to predstavujes jako Hurvinek valku, jasne firmu si zaloz, ale vizum nedostanes pokud neukazes, ze opravdu neco delas a budes prinosem. Ty muzes kontrolovat a spravovat svuj majetek ve firme, takze i vyplacet zisky z firmy jejiz jses majitel,  praci se rozumi ze delas neco, co vytvari firme zisk pripadne se aktivne podilis na beznem chodu firmy. Ale zase, kde neni zalobce, neni soudce. Pokud budes mit zamestnance, tak tohle zrejme nikdo resit nebude. V kazdym pripade byt tohle mel resit s imigracnim pravnikem nebo konsultantem.

3) Trosku nerozumim otazce, myslim, ze s konkretnim napadem bys mel jiz prijet. Samozrejme cestovat muzes tam a zpet, pokud nebudes porusovat zakony – tedy i ty imigracni a pracovni.

4) zazadej si o vizum a ne o ESTU, mel bys dostat povoleni na 6 mesicu. Ale zalezi na urednikovi na letisti, ktery ti da razitko do pasu.

5) pokud mas rad dobrodruzstvi, zvuk policejnich siren a helikopter,  obcas strelbu  a kridove obrysy obeti na kazdem druhem rohu, pak doporucuji  Watts (pouhych 98.8% obyvatelstva jsou hispanci a cernosi a jen 49% z nich zije pod hranici chudoby) nebo Compton (az 8 nenebezpecnejsi mesto v zemi), ty mesta jsou hned vedle sebe, tezko rict, kde je hranice, nejlepsi je zeptat se nejakyho gangu, ty totiz vicemene kontrolujou uzemni plan. :-) Abys zapadl lepe do prostredi mela by byt vetsina tveho tela pokryta nejakym “vkusnym” tetovanim. Fakt fajnova oblast, navstivit te ale neprijedu, mohl bych prijit nejen o o auto, ale i o spodary.
Pokud mas radsi neco klidnejsiho, zaroven bezpecnejsiho, ale i levneho pak je asi nejlepsi volba nejaka oblast v San Fernando Valley (btw. Chatsworth v San Fernandu  je hlavni mesto svetoveho pornoprumyslu!) a nebo az na konci sveta v San Bernardinu.
Tech moznosti kde bydlet je rada, tezce na to odpovedet, moznosti je spousta.

Comments
No Comments »
Categories
Nad dopisy čtenářů, USA, Ze zivota
Comments rss Comments rss
Trackback Trackback

Nad dopisy ctenaru – Novy zivot v USA

Cechoamerican | September 22, 2010

Je cas zacit odpovidat na dotazy, ktere dostavam emailem. Omlouvam se, ze jsem ted par mesicu nereagoval, ale byl jsem v pracovnim kolotoci, ze ktereho neslo (a ani se mi nechtelo) vyskocit. Nejdriv prace, pak zabava!

Dobry den, chtel bych se zeptat na par otazek. Mam v planu udelat to same co vy, odletet do USA a zacit ”novy” zivot. Kdyz ste tam priletel, umel ste dobre anglicky nebo ste byl na nejaky zakladni urovni s anglictinou ?? Jaci tam jsou lide, jaky je tam zivot .. Je to opravdu tak jak se pise a rika v TV ?? .. Rad bych si to poslech od cloveka, ktery uz tak ucinil, mam stejny problem jako vy, nebavi me to, jak Ceska republika resi problemy, nebavime poslouchat reci a sliby od politiku .. cela CR me nebavi .. Rozumite :) .. predem dekuji za odpoved.    Nashledanou

A zde jsou odpovedi:

- anglicky jsem umel relativne dobre, byl jsem ale omezen na business konverzaci, takze american by si tenkrat se mnou o rodinnych problemech moc nepokecal. Chybela mi slovni zasoba z bezneho zivota. Behem pul roku se tyhle nedostatky odstrani.

- lide jsou vsude stejni. Vsude jsou fajn lidi i blbci, na to nema statni prislusnost vliv. V Californii jsou lide vetsinou slusni, v New Yorku uz sice tak pratelsti nejsou, ale jak vyjedes mimo mesto, tak je to zas o necem jinem. Oproti CR je to ale nebe a dudy, neda se to srovnat. Nepamatuju se, ze by se ke me nekdo v USA nechoval slusne. Zato  v CR me zjebe kazda vratna, kazdej urednik, kazda prodavacka. Cesky poste se radeji vyhybam, tam na me kricej nejradeji. A to jsem opravdu slusnej, jen se chci treba zeptat, jenze ja dostavam pojeb jeste nez vyslovim prvni hlasku. Moje pribehy z Cech by mohli vyjit knizne.

- zapomen na televizi, tam je vetsinou vsechno idealni, nikdo nema starosti, lednicka je porad plna, vetsinou vsichni bydli v krasnym dome. Ja mel zpocatku starosti plno, lednicku prazdnou a bydlel jsem v mexickym ghettu. Nestrilelo se tam sice, ale daval sem si kurva bacha abych nemel kudlu v zebrech.

-  nechci te vystrasit, ale politika je svine a to uplne vsude. Pamatuju se, kdyz sem prijel do USA, ze lide ze srandy rikali, ze jedinej clovek se kterym nic nechces mit spolecnyho je cernej demokrat – no a koukni se koho mame ted za prezidenta ;-) Nicmene politika v CR je na bliti, je to mala zemicka se spoustou statniho aparatu, socilistickejma vymozenostma a anarchii s krycim nazvem demokracie, atd. To se to sakra spatne meni na ten pravej kapitalismus a pravou demokracii. Takze zlepseni v dohledny dobe nevidim.

Comments
4 Comments »
Categories
Nad dopisy čtenářů, USA, Ze zivota
Comments rss Comments rss
Trackback Trackback

Vliv USA na okolní svět a ČR

Cechoamerican | February 18, 2010

Tak je tu zpet tema “Nad dopisy ctenaru”. Po navratu z Ciny jsem ve velmi dobrem rozmaru, a tak jsem se rozhodl delat dobre skutky. Zacinam tim, ze odpovim na dotaz ctenarky.

Dobrý den,

jmenuji se Petra Fuksová, jsem z malého města z České republiky studuji poslední ročník Gymnázia a vytvářím seminární práci. Téma které jsem si vybrala je: Vliv USA na okolní svět a ČR
Při vyhledávání různých informací na internetu jsem narazila na váš web cechoamerican.com. Některé vaše příspěvky mě opravdu pobavili ( Může čech přežít v USA?) v jiných sem vám musela dát opradu za pravdu a přikyvovat v průběh celého čtení (Dopis mé bývalé vlasti, 17.listopad1989…co se zmenilo…) Zkrátka vaše příspěvky mě, náhodného návštěvníka vašeho webu, opradu bavili. Ale k věci. Jak už jsem říkala, vytvářím seminární práci na výše uvedené téma. Ráda bych vás požádala o názor na pár věc. Pokud tedy máte čas mi na něc otakového odpovědět. Pokud ano, budu moc ráda a velmi potěšena.

Již delší dobu si všímám jak moc ovlivňuje Amerika životy lidí po celém světě. Je to jenom můj pocit nebo je to fakt?
Čím to je, že je Amerika tak vlivná, že je o ní tolik slyšet a je všude vidět?
A je ten vliv opravdový nebo je to pouze dobrá spolupráce s médii?

… a dále pokud vás samotného napadne cokoliv, co bych mohla řešit pod tématem Vliv USA na okolní svět a ČR budu moc ráda za typ. Bojím se jestli jsem si tímto tématem trošku nenaběhla. Práce musí mít 15 stran :) ale to už je můj problém.

Předem děkuji za odpověď.
Petra Fuksová

Takze zacneme po americku:
Legal Disclaimer: Nize uvedeny text vyjadruje soukromy nazor autora a nelze jej proto povazovat za obecny nazor americkeho naroda nebo jejich predstavitelu. Text je dusevnim vlastnictvim autora, ktery timto dava souhlas komukoliv s jeho pouzitim. Osoby s vysokym krevnim tlakem ci srdecnimi potizemi mohou autorovo prispevky cist pouze se svolenim lekare. Autor neni zodpovedny za psychickou ujmu ctenaru zpusobenou ctenim autorovo prispevku. Predstavitele ceskych politickych stran nemaji dovoleno pokracovat ve cteni prispevku, protoze jejich inteligence jim neumoznuje spravnou interpretaci textu ci pochopeni literarnich pojmu jako napr. ironie ci sarkasmus.

Tak takhle zacina v Americe vsechno – Legal Disclaimer. Vcera jsme davali novy disclaimer na noze co dovazime pro velky obchodni retezec. Neco ve smyslu, ze nejsme zodpovedni za to, ze nozem neco preriznete. Picovina, ze? Ale nutna. Tak i o tom je ta slavna Amerika :-) Ale to odbocuji od tematu.

A ted primo k dotazum:
“Již delší dobu si všímám jak moc ovlivňuje Amerika životy lidí po celém světě. Je to jenom můj pocit nebo je to fakt?”

Odpoved: Je to fakt. Lide vzhlizeji k Americe jako k necemu co muze spasit svet, jsou to vsak v soucasnosti prehnana ocekavani.
Amerika vyhrala valku proti fasismu i proti komunismu. Nemluvim o prohranych valkach ve Vietnamu ci Koreji, ktere z pohledu celkove valky proti komunismu byli spise bitvami. V roce 1945 byla Amerika mezi vitezi boje proti fasismu a soucasne byla velmi bohatou a neznicenou zemi. Na konci osmdesatych letch opet zvitezil kapitalismus nad komunismem, tedy opet Amerika byla mezi vitezi. Amerika po nekolik desetileti mela navrch nad celym svetem, mela na to lidi i prostredky. Mela i prostredky se angazovat v zahranici. Nebudeme polemizovat zda ty duvody, ktere ji k tomy za pomahala po celem svete byly ekonomicke, politicke ci vojenske. Point je, ze se angazovala. Opet nechci komentovat, zda pomoc byla vitana ci ne, vsude se totiz najdou priznivci i odpurci cehokoliv. A vsichni stale automaticky od USA ocekavaji, ze se bude chovat stejne. Jenze svet se zmenil, cinska vlada ma ted vice penez nez americka, ocekava vsak nekdo pomoc od Cinanu? Ne. Vsichni stale automaticky ocekavat pomoc od USA. At se jedna o ekonomickou, humanitarni ci vojenskou pomoc. Od Spojenych Statu Americkych se prave z historickeho hlediska ocekava vice nez se ocekava od jakakoliv jine vyspele zeme.
Amerika ovlinila zivot plno lidi, protoze jim umoznila emigraci. Amerika take vytvorila perfektne fungujuci kapitalisticke prostredi, ktere umoznilo mnoha lidem pohadkove zbohatnout, coz je vzorem pro ostatni, kteri po tom touzi. Pripoctete k tomu vliv medii, ktere o Americe neustale mluvi a nelze se divit tomu, ze vsichni lide jsou nejakym zpusobem primo ci neprimo Amerikou ovlivneni.

“Čím to je, že je Amerika tak vlivná, že je o ní tolik slyšet a je všude vidět?”

Amerika je velka, bohata a multikuturni zeme. To ji dela vyjimecnou a take ji dava naskok. Navic business prostredi ve Spojenych statech ma obrovsky naskok pred jakoukoliv jinou vyznamnou svetovou ekonomikou. Dle meho nazoru se jedna o naskok, ktery se neda nikym dohnat. Tento naskok je to totiz dan kulturou, prostredim a lidmi, kteri v USA ziji a pracuji. Proste je to zde naprosto odlisne od zbytku sveta. Velka, ekonomicky, politicky a vojensky vyznamna zeme, kde se hodne deje, to znamena hodne pozornosti. Proto se o ni vsude mluvi. Asi to vypada extremneji pri pohledu z male stredoevropske zeme. Dokud jsem zil v CR, take jsem si pripadal, ze Cesko je stredem vesmiru a hraje velkou roli ve svetovem meritku. Po odstehovani do USA jsem se z tehle iluze probral. O malych zemich, jakou CR bezesporu je, se ve svete (a to nejen v USA) mluvi hodne malo. Takze ten vliv USA jak je vniman napriklad z ceskeho pohledu, je vniman trochu jinak z pohledu americkeho.

“A je ten vliv opravdový nebo je to pouze dobrá spolupráce s médii?”

Zapomente na Ameriku, jak ji znate z televize. Ve zpravach vidite akorat katastrofy, vrazdy, strileni. Amerika je velika zeme, v takove zemi se proto deje hodne veci, dobrych i spatnych. Amerika je stejne bezpecna, jako jakakoliv jina zeme. Jdete do spatne ctvrti, dostanete se do problemu, jste v dobre ctvrti a nemusite mit nejmensi obavy. Nekde je vic tech spatnych ctvrti, nekde vic tech dobrych, nekde se to hodne micha dohromady. V newyorskem Bronxu jsem se nedavno omylem prosel vecer, nikdo me nezastrelil, nezbil ani neokradl. To pred lety v prazskem Karline behem krasneho jarniho odpoledne me do hneda opaleny spoluobcan zadal o socilani prispevek s kudlou v ruce.
Dalsi extremni pohled na Ameriku je pres televizni serialy a filmy. Vsude krasni lide, kazdy ma krasny dum, krasne auto, dve auta, tri auta, vetsinou se vse odehrava v krasnem prostredi a nikdo nema problem s casem a penezi. Tak tohle je taky fantasmagorie. Ano, hodne lidi takto zije, ale rozhodne ne vsichni, tak jako ve filmech.
Soucasna telekomunikacni technika je schopna prenaset vse v realnem case, diky internetu muzete zpravy ziskat prakticky okamzite. Media jsou silnejsi nez kdy jindy prave diky technice, kterou nyni maji k dispozici. Mohou informovat a stejne jednoduse i dezinformovat. Nerekl bych ze by Spojene staty ci jeji vlada spolupracovala s medii vice nebo mene nez jine vyspele staty. Spoejene staty jsou velkou zemi a stal jeste hospodarskou, politickou i vojenskou velmoci, kde se proste deje hodne veci. A pokud se nekde deje hodne veci, tak se o tom zakonite i hodne mluvi. A media maji ted prostredky ty informace sirit daleko dokonaleji a rychleji.

Comments
3 Comments »
Categories
Česko, Nad dopisy čtenářů, Politika, USA
Comments rss Comments rss
Trackback Trackback

Lexus RX 350 / RX 450h

Cechoamerican | November 23, 2009

Ahoj, čtu pravidelně tvůj blog a protože uveřejňuješ i články, které se týkají nakupovaní aut v USA, tak jsem tě chtěl požádat zda by jsi mi neporadil. Chtěl bych si z USA dovézt nový Lexus RX 350 nebo 450h, který by asi připadal více v úvahu. Cenový rozdíl je obrovský a jen šílenec by zaplatil v ČR dvakrát tolik za to samé auto. Rozdil oproti ceně v ČR je 727000,- Kč, resp 842000,-Kč za hybrid. Za tenhle cenový rozdíl můžu mít další auto. Samozřejmě, že počítám s tím, že budu muset zaplatit převoz atd. Chtěl bych však auto zaregistrovat v USA, asi měsíc bych tam s ním jezdil a pak bych ho na amerických značkách poslal do ČR. Proto bych chtěl vědět, v jakém státě se nejlepe zaregistruje v USA auto. Raději bych někde na západním pobřeží, protože se tam asi měsíc budu pohybovat a auto i využívat.  Zajímalo by jak se dá od prodejce získat sleva, jak auto přihlásit a kolik zhruba stojí přeprava do Evropy. S pojištěním v ČR by neměl být problém, některé české pojišťovny umí pojišťovat auta na cizích značkách.

Děkuji
Petr
Ahoj Petre,
auta v USA jsou o dost levnejsi nez v Evrope. U toho Lexusu vychazi cenovy rozdil opravdu az neuveritelne. Cenikova cena (MSRP) neni rozhodne cena, kterou zaplatis. Dealer se bude snazit ti auto prodat a bude nabizet sam od sebe slevy. Kolik plati dealer za auto (tzv. invoice price) a jake jsou k dispozici dalsi slevy a bonusy najdes napriklad na www.kbb. Konkretni report na lexus RX450 je zde. Cenikova cena je $42,535, ale dealerovo invoice price je $38,784. Ja se ridim pravidlem, ze lze bez problemu dealera tlacit na invoice price + $100, samozrejme minus dalsi incentives, ktere jsou k dispozici od vyrobce a ktere nejdou z delaerovo kapsy. Dale zaplatis jeste par stovek jako destination charge, tedy kolik stoji doprava auta k dealerovi.
Slevy jsou samozrejme zavisle na dostupnosti auta, pokud se auta prodavaji dobre, tak delaer nemusi dat takove slevy, pokud vsak dealer ma auta na sklade  dlouho a potrebuje tocit zasoby, tak poskytne slevy mnohem vetsi, mnohdy i pod cenikove ceny.  To u tohodle noveho typu Lexusu nebude ale asi ten pripad, takze u tohoto Lexusu bych ja osobne dal $500 nad cenikovou cenu, ale byl bych pripraven, ze zaplatim i $1000. Ale muzes zkusit i agresivnejsi cenu.
Dalsi polozkou je sales tax, dan ktera neni soucasti ceny. V Los Angeles je dan 9.75%, ale jsou staty kde je dan nula. Na zapadnim pobrezi je to napriklad Oregon. Potom musis zaplatit za registraci vozu, coz je taky ve tvem pripade otazka par tisic dolaru. Pro prihlaseni musis mit adresu v USA, ktera se da jednoduse zaridit. Prihlasit auto bez americkeho ridicaku by nemel byt problem, ale muze zalezet na urednikovi z DMV. I kdyz o tohle by se mel take postarat dealer. Pokud budes mit auto na americkych znackach, budes muset v USA platit liability insurance, tedy neco jako v CR povinne ruceni. Prevoz auta do CR bych v soucasne dobe odhadoval tak na $2000 z Los Angeles. Takze uspora penez je stale obrovska, ale pokud se nevyznas v americkych podminkach, tak  je s tim oproti koupi vozu v CR tak trochu “jebani”, pokud pouziji vyraz ceskych dlazdicu, ktery vsak nejlepe vystihuje podstatu teto transakce.
Comments
3 Comments »
Categories
Auto / Moto, Nad dopisy čtenářů, USA
Comments rss Comments rss
Trackback Trackback

Nad dopisy ctenaru – Dopis c.1

Cechoamerican | September 26, 2009

Nekolikrat do tydne, dostavam email od ctenaru tohoto blogu. Vetsina pisatelu zada o nejakou radu. Bohuzel neni v mych silach odepisovat jednotlive a vetsinou slibim, ze odpovim hromadne zde na blogu. zatim zustavalo jen u slibu. A protoze uz je mi to opravdu blby vuci ctenarum, tak se timto omlouvam a startuji timto rubriku “Nad dopisy ctenaru”.

Zdravím,

v současné době čím dál tím více přemýšlím o přesunu do USA, zejména se zajímám o oblast Kalifornie. Po čtení spousty článků a komunikaci s kamarády či známými, kteří mě upozornily na to, že to teď jednoduše nemá kvůli ekonomické krizi cenu, bych se rád informoval u někoho, kdo s tím má přeci jen trochu větší zkušenosti. Přesun do USA plánujeme s několika znýmými (celkem asi 3 včetně mě), s jazykem by to neměl být problém, ale rozhodně bych se také rád zdokonalil. Na začátek bychom měli v plánu min. 1 rok pobytu.

Díky

Emailu v tomto zneni je vetsina. Zijete ve svobodne zemi a jedno z vasich prav je zit kde chcete, bohuzel americka imigracni politika zas tak liberalni neni. Zivot v zahranici laka plno lidi, ale jen cast z nich v zahranici skutecne dokaze zit a trvale se usadit. Duvodem je vetsinou naprosto rozlisny zivotni styl a jazyk. I zivotni styl v zemich sousedicich s Ceskou Republikou je rozdilny. O mnoho vetsi je rozdil je mezi zivotem v CR a USA. jazykova bariera take hraje svou roli. S ceskym jazykem jste vyrustali, v cestine se dokazete nejlepe vyjadrovat, dokazete mit cit pro legraci ci sprostarny. V cizim jazyce, byt ho po gramaticke strance muzete zvladat perfektne, asi takovy cit uz mit nebudete. Tento cit ziskate az po dlouhodobem pobytu v jinem kulturnim prostredi. USA maji obrovskou vyhodu, ze zde zije obrovske mnozstvi pristehovalcu, takze se nemusite citit divne jako cizinec. Co se tyce ekonomicke krize, velmi zalezi na oboru ve kterem pracujete a oblasti kde zijete. Ja zadnou ekonomickou krizi necitim, a stejne je na tom rada mych pratel ci obchodnich partneru. Media rikaji neco jineho, ale ja zatim se krizi uspesne vyhybam, a doufam, ze to tak i vydrzi. Kriticke pro pobyt v USA je vizum. Netusim, jestli chcete v USA pracovat, ci podnikat nebo jen cestovat a uzivat si. Ziskani pracovniho viza je slozite, pokud nejste opravdu expert v nejakem oboru. Prijet a zustat nepretrzite jeden rok  v USA lze krome programu pro studenty prip. jako au-pair, velmi tezko. Takze prvni rozhodnuti je, co vlastne chci v USA delat. Podle toho vybrat vizove moznosti a pak se jen pripravit, ze zacatky jsou vsude “kurva tezky”!

Comments
No Comments »
Categories
Nad dopisy čtenářů, USA, Ze zivota
Comments rss Comments rss

Počasí v Los Angeles

Clear 16°C Clear
Tue Rain
16/10
Wed Mostly Sunny
20/9
Thu Clear
24/10

Hledat na Cechoamerican.com

Čechoameričanovo Twitter

Archív

rss Comments rss valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox